Regulamin korzystania z platformy Microsoft Office Teams
dla Edukacji Zdalnej
w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Niskowej
§ 1 Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin, określa warunki i zasady korzystania z usługi Microsoft Office 365 dla edukacji w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Niskowej.
- Korzystanie przez uczniów ZSP w Niskowej w kontaktach z nauczycielami z aplikacji Microsoft Teams wymusza wprowadzony z dniem 26 października 2020 r. obowiązek nauczania zdalnego.
- Określenia użyte w niniejszym regulaminie oznaczają:
- hasło – ciąg znaków, pozwalający na autoryzację Użytkownika w celu uzyskania dostępu do usługi.
- login – identyfikator Użytkownika pozwalający na jednoznaczną identyfikację w Usłudze.
- konto – konto w aplikacji Microsoft Office 365 i dostępnych, zgodnie z przyznaną licencją – dodatkowych aplikacjach.
- Regulamin – Regulamin korzystania z Microsoft Office 365 dla edukacji zdalnej w ZSP w Niskowej.
- Usługa – usługa Microsoft Office 365 dla edukacji.
- Komunikator – aplikacja Microsoft Teams w usłudze Microsoft Office 365 dla edukacji.
- Użytkownik – osoba fizyczna mająca status ucznia w ZSP w Niskowej korzystająca z konta w Usłudze.
- Opiekun – osoba będąca prawnym opiekunem Użytkownika.
- Korzystanie z Usługi (w tym z komunikatora) jest bezpłatne.
- Warunkiem korzystania z Usługi jest posiadanie statusu pracownika, nauczyciela oraz ucznia ZSP w Niskowej oraz aktywowanie konta w sposób opisany w regulaminie.
- Usługa polega na udostępnieniu Użytkownikowi dostępu do Microsoft Office 365, w tym aplikacji Microsoft Teams.
- Usługa dostępna jest z dowolnego komputera z dostępem do internetu poprzez dowolną aktualną przeglądarkę internetową. Z części usług można korzystać także za pomocą urządzeń mobilnych typu tablet, smartfon itp.
- Szkoła zastrzega sobie prawo do zmiany funkcjonalności usługi Microsoft Office 365. O zmianach Użytkownicy będą informowani za pośrednictwem dziennika elektronicznego LIBRUS. Szkoła zobowiązuje się do monitorowania działania systemu Microsoft Office 365, w tym komunikatora Microsoft Teams.
- Konto jest wykorzystywane w komunikacji Szkoły z Użytkownikiem.
- ZSP w Niskowej może wykorzystywać konta wyłącznie do celów wynikających z jej działalności statutowej.
- ZSP w Niskowej nie ponosi odpowiedzialności za straty Użytkownika wynikające z korzystania z konta.
- Nadzór nad działalnością Usługi sprawuje wyznaczony przez Szkołę administrator – pracownik ZSP w Niskowej. Adres mailowy administratora: mo.oleksy@gmail.com
§ 2 Dostęp do usługi
- Aktywacja Usługi:
- Aktywacja usługi następuje automatycznie wraz z aktywacją konta Microsoft Teams podczas pierwszego logowania się na stronie. z wykorzystaniem danych dostępowych przyznanych w procesie wdrażania usługi w ZSP w Niskowej.
- Użytkownikowi zostanie przyznany login i hasło.
- Nazwa konta jest przyznawana automatycznie i nie podlega zmianie w żadnej chwili korzystania z usługi.
- Każdy Użytkownik może posiadać tylko jedno konto.
- Rejestracja konta kończy się po ustaleniu przez Użytkownika indywidualnego hasła, które musi pozostać znane tylko właścicielowi konta, nie może być przekazywane osobom trzecim.
- Aby skorzystać z Usługi należy zalogować się z wykorzystaniem właściwego dla Użytkownika loginu oraz hasła poprzez interfejs.
- Wyrejestrowanie z usługi:
- Wyrejestrowanie z usługi nastąpi automatycznie 1 września roku szkolnego, w którym Użytkownik przestanie być uczniem ZSP w Niskowej.
- Użytkownik powinien zarchiwizować wszystkie dane przechowywane w usłudze przed momentem wyrejestrowania z usługi.
- Po wyrejestrowaniu dostęp do danych nie będzie możliwy, a wszystkie wiadomości oraz pliki zostaną usunięte.
- O terminie wyrejestrowania automatycznego opiekun Użytkownika zostanie poinformowany z minimum 30 dniowym wyprzedzeniem za pośrednictwem dziennika elektronicznego LIBRUS.
§ 3 Prawa i obowiązki Użytkownika
- Użytkownik ma prawo do:
- Korzystania z Usługi, o której mowa w § 1 ust. 6 niniejszego regulaminu.
- Prywatności danych przechowywanych na serwerze.
- Użytkownik konta ma obowiązek:
- Przestrzegać niniejszy Regulamin, podporządkowywać się zaleceniom administratora serwera.
- Dbać o ochronę dostępu do własnego konta (nie podawać hasła do konta, ani nie udostępniać konta osobom trzecim itp.).
- Natychmiast zgłaszać znalezione nieprawidłowości w systemie, używać bezpiecznych haseł.
- Do czynności zabronionych w szczególności należą:
- Ujawnianie hasła i dopuszczanie do korzystania z usługi osób trzecich.
- Wykorzystywanie usługi do rozsyłania masowych niezamówionych wiadomości (spam).
- Podejmowanie działań mogących zakłócić działanie Usługi.
- Tworzenie prywatnych zespołów w aplikacji Teams (bez polecenia nauczyciela prowadzącego zajęcia).
- Wykorzystywanie aplikacji Teams jako prywatnego video komunikatora poza lekcjami online.
- Udostępnianie treści objętych prawami autorskimi.
- Udostępnianie lub przechowywanie treści zabronionych prawem.
- Wykorzystywanie Usługi do rozpowszechniania materiałów zakazanych przepisami prawa.
- Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że jego działania mogą być monitorowane przez procesy administracyjne mające na celu kontrolę aspektów związanych z bezpieczeństwem, optymalizacją wydajności, ogólną konfiguracją systemu, rozliczaniem i wykorzystaniem zasobów.
§ 4 Prawa i obowiązki administratora
- Administrator ma prawo:
- Zgłaszać wychowawcom i Opiekunom niewłaściwe korzystanie z konta Użytkownika, usuwać dane, które są niezgodne z tym Regulaminem.
- Administrator ma obowiązek:
- Monitorować działania usługi i reagować na nieprawidłowości w Usłudze, informować Użytkowników o możliwych problemach związanych z działaniem usługi, udzielać pomocy Użytkownikom w sprawach związanych z korzystaniem z konta.
§ 5 Organizacja lekcji na platformie
- Lekcje online odbywają się wg aktualnego planu lekcji i trwają ok. 30 min. Reszta czasu w ramach 45 minut lekcji przeznaczona jest na samodzielną naukę lub wykonanie zadań zleconych przez nauczycieli.
- Za organizację lekcji online odpowiada nauczyciel danego przedmiotu.
- W czasie trwania lekcji online uczniowie włączają kamerki, mikrofony na prośbę nauczyciela prowadzącego lekcję.
- Podczas trwania lekcji online wpisy dokonywane przez uczniów mogą dotyczyć tylko tematu lekcji.
- Zabrania się umieszczania komentarzy i wpisów oraz podejmowania innych działań, które mogą zakłócać przebieg lekcji.
- Zabrania się nagrywania wizerunku osób biorących udział w lekcji, rozpowszechniania go i udostępniania osobom trzecim.
- Zabrania się udostępniania i rozpowszechniania plików, zdjęć, nagrań i innych materiałów wykorzystywanych w czasie lekcji osobom trzecim.
- Uczeń przystępujący do lekcji ma obowiązek przygotować zeszyt, podręcznik, ćwiczenia do danego przedmiotu, przybory do pisania oraz słuchawki lub głośniki.
- Nauczyciel przedmiotu może wprowadzić do regulaminu dodatkowe ustalenia.
- Powyższe wynika z obowiązujących przepisów RODO oraz ustawy o prawach autorskich i prawach pokrewnych, a złamanie regulaminu w kwestii udostępniania wizerunku i nagrań grozi odpowiedzialnością karną i cywilną.
§ 6 Ochrona danych osobowych
- Wszystkie dane są przetwarzane zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych w tym w szczególności przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych; Dz. U. UE. L. 2016.119.1) –„zwanej dalej: RODO” oraz ustawy z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz.1000 ze zm.). Administratorem danych osobowych przetwarzanych w ramach realizacji Usługi jest Zespół Szkolno – Przedszkolny w Niskowej.
- Kontakt do Inspektora Ochrony Danych kancelaria.janczy@gmail.com.
- Odbiorcą i odrębnym administratorem danych dziecka będzie firma Microsoft będąca właścicielem platformy. Szczegółowe informacje o bezpieczeństwie danych i prywatności oraz zabezpieczeniach systemu można uzyskać pod adresem https://www.microsoft.com/pl-pl/microsoft-365/microsoft-teams/security
- Dane przetwarzane w ramach utrzymania Usługi to imię, nazwisko rocznik oraz nazwa oddziału klasowego. Dane są przetwarzane w celu realizacji przez ZSP w Niskowej nauczania zdalnego poprzez usługi Microsoft Office 365 dla Edukacji – licencja A1. Usługa będzie wykorzystywana do kontaktu z Użytkownikami w celu przekazywania informacji związanych z działalnością ZSP w Niskowej, szczególnie w okresie prowadzenia nauczania zdalnego w tym w celu prowadzenia lekcji online.
- Dane osobowe Użytkownika są przetwarzane na podstawie obowiązujących przepisów prawa (art. 6 ust. 1 lit e RODO) – art. 35 Prawo oświatowe oraz § 1 ust 2 ROZPORZĄDZENIA MEN z dnia 23 października 2020r.zmieniającego rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
- W związku z przetwarzaniem Użytkownikowi przysługuje prawo:
a. dostępu do swoich danych osobowych,
b. do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, szczególnie po zakończeniu nauczania zdalnego.
- Przysługuje Panu/i prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych.
- Dane nie będą przetwarzane przez ZSP w Niskowej w sposób zautomatyzowany.
§ 7 Postanowienia końcowe
- Reklamacje, uwagi, komentarze oraz pytania dotyczące działania Usługi można zgłaszać poprzez dziennik elektroniczny do dyrekcji ZSP w Niskowej.
- W przypadku reklamacji ZSP w Niskowej zastrzega sobie prawo do odpowiedzi w terminie 14 dni roboczych od dnia jej wpłynięcia.
- ZSP w Niskowej zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego regulaminu w dowolnej chwili bez podania przyczyny.
- O zmianach Użytkownicy/opiekunowie zostaną poinformowani przez dziennik elektroniczny LIBRUS lub stronę internetową szkoły.
- Kwestie sporne nieobjęte przepisami niniejszego Regulaminu rozstrzyga ZSP w Niskowej lub osoba przez niego upoważniona.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulamin zastosowanie maja przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 26 października 2020 r.